Aprílový článek: Nová linka PID a kloubová vozidla v centru Kutné Hory

V posledních měsících jsme se často potýkali s přeplněnými autobusy z důvodu vysoké poptávky cestujících po přepravě z centra Kutné Hory na Šipší a k hlavnímu nádraží. Ve spolupráci s krajskou organizací IDSK (Integrovaná doprava Stč. kraje) proto od 1. dubna nasazujeme na linku 802, jež projíždí centrem města, 18metrová kloubová vozidla, tzv. harmoniky. Březnové zkušební jízdy prokázaly snadný průjezd a Vy se tak můžete těšit na dostatečný prostor k sezení.

Kloubová vozidla vykrývají zvýšenou poptávku v centru města

To však není vše! S prvním dubnem zavádíme novou linku Pražské integrované dopravy (PID), jež nese označení 804. Začíná na Žižkově u polikliniky, přes centrum a městské nádraží pokračuje skrze Masarykovu ulici k hlavnímu nádraží, dále přes Malín pokračuje do Varšavy a zakončena je v ukrajinském Lvově.

Díky úzké spolupráci s našimi partnery z Polské lidové republiky a Ukrajiny rozšiřujeme Pražskou integrovanou dopravu o další pásma. Varšava leží v pásmu č. 85, Lvov v pásmu č. 98. Jízdenku je možné zakoupit klasicky jak u řidiče, tak skrze mobilní aplikaci PID Lítačka. Za jízdné do Varšavy cestující zaplatí 850 Kč, do Lvova 980 Kč. Slevy 50 % se kromě dětí, studentů a seniorů po dohodě s polskou vládou dočkají i dobrovolníci rukující do polských klášterů s ohledem na klesající počet sloužících duchovních v této katolické zemi.

Kloubové vozidlo bez problémů projede centrem města. V případě ještě vyšší poptávky mohou být nasazena i tříčlánková vozidla.

Pro očekávaný velký zájem cestujících jsme na linku nasadili také kloubová vozidla v intervalu 30 minut, během ranní a odpolední špičky pak každých 15 minut. Musíme však zohlednit ruskou invazi na části území Ukrajiny a z toho vyplývající výpadky tamní elektrické soustavy, proto jsme na lince nevyužili bezemisní elektrická vozidla. Stále však myslíme na ekologii, proto se můžete svézt alespoň nízkoemisními vozy s pohonem na CNG, tedy na stlačený zemní plyn, a to pouze norský a americký, nikoli ruský. V případě naplnění nádrží ruským plynem vozidlo odmítne pokračovat dále v jízdě.

V ceně jízdného na mezinárodních trasách se již tradičně podává i drobné občerstvení, při cestě tam je servírován polský žurek a ukrajinská vodka, při cestě zpět ukrajinský boršč a polská Zubrowka.

Přejeme Vám mnoho šťastných kilometrů a doufáme, že Vás aprílový článek pobavil! 🙂
Vaše VHD Kutná Hora a Pražská integrovaná doprava